Smart koffiezetapparaat

Vanuit mijn gekozen verdieping 'creative technology' werd er gevraagd om een bestaand product aan te passen zodat een innovatief nieuw product zou onststaan. Ik besloot een slim koffiezetapparaat te maken die je met behulp van je stem kan besturen. Zo zou je de sterkte en de hoeveelheid in je commanda kunnen verwerken zodat het besturen met stem ook een toegevoegde waarde heeft. In combinatie met een Arduino, een Particle Photon en een aantal andere elementen wist ik het apperaat werkend te krijgen.


  • Arduino project
  • Schoolopdracht afgerond met een 7.5
  • Product-innovatielab
  • Lente 2018
Verslag

Interactieve publicatie

Vanuit een schoolopdracht werden mijn groepje en ik gekoppeld aan de Kamer van Koophandel (kvk). De Kvk zat met een probleem waar wij over mochten meedenken. Ze wilde de publicatie's die zij verspreiden via hun website moderniseren zonder dat dit ten kosten gaat van de conversie. Na het analyseren van het daadwerkelijke probleem zijn wij als groepje gaan nadenken over een oplossing. Wij kwamen uit op een interactieve publicatie die ook op is te slaan in de cloud.

  • In opdracht van KVK
  • Schoolopdracht afgerond met een 8.4
  • Winter 2017
Live demo

Facebook Livestream

Tijdens mijn stage bij Dorst & Lesser werd er aan mij gevraagd of ik de livestream van Lidl kon faciliteren. Deze livestreams wereden voorheen uitbesteed, dit koste het bedrijf aardig wat geld. Na een kort onderzoek kwam ik er achter dat je bij een Facebook livestream gebruik moet maken van de API van Facebook. Als snel had ik de livestream gecodeert zodat deze ook echt gebruikt kon gaan worden.


  • In opdracht van Lidl
  • Maakt gebruik van de Facebook API
  • Lente 2017
Een bewewegend GIFje van de livestream

NS Roulette

Tijdens mijn verdieping 'creative technology' werd als opdracht gevraagd een webapp te ontwikkelen die gebruik maakte van minimaal twee API's. Ik besloot de NS API te combineren met de Google Maps API met als concept dat wanneer je een dagje weg wilde naar een willekeurige plaats in Nederland deze webapp jouw bestemming zou kiezen. Bij deze opdracht lag de focus niet op de uitstraling maar op de achterliggende code.


  • Gebruik van Javascript, php en API's
  • Schoolopdracht afgerond met een 8.0
  • Winter 2016

Andere thema's

Ondernemend

Branding, ondernemersplan

Storytelling/beeldend

Aftermovie, trailer, animatie